Maria Czajka
Neurologopeda, logopeda
Ukończyła filologię polską oraz logopedię, a także specjalizację neurologopedyczną przy Katedrze Kliniki Foniatrii i Audiologii SK Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu. Od wielu lat pracuje w Ośrodku Rehabilitacyjnym i Przedszkolu Specjalnym, gdzie zajmuje się niemowlętami i dziećmi do 7 roku życia z wyzwaniami rozwojowymi (zaburzenia w rozwoju mowy i funkcji związanych z mową, w tym pokarmowych, opóźniony rozwój mowy). W pracy stosuje elementy wielu metod dostosowując je do indywidualnych możliwości dziecka. Rozwija swoje zawodowe umiejętności korzystając z fachowej literatury oraz licznych szkoleń i inspirującej współpracy z fizjoterapeutami, pedagogami i psychologami.
W życiu prywatnym ceni sobie spokój, czas spędzony z rodziną na łonie natury. Ćwiczy jogę i czyta książki.
Aneta Dąbrowska
W swojej pracy wspiera rodziców i ich dzieci z trudnościami w jedzeniu takimi jak: wybiórczość pokarmowa, okres neofobii pokarmowej, awersja pokarmowa. Wiedzę niezbędną do swojej pracy zdobywała studiując: pedagogikę i oligofrenopedagogikę, psychodietetykę oraz Integrację Sensorycznę.
W naszym centrum prowadzi diagnozy i terapię zaburzeń integracji sensorycznej, dodatkowo jest wykładowczynią akademicką i prezeską Fundacji „Świadoma Rodzina”. W pracy z dziećmi i rodzicami bliskie jest jej podejście w duchu Rodzicielstwa Bliskości, podążające za potrzebami rodziców oraz dzieci.
Na co dzień mama czterolatki, uwielbia spacery w lesie, czytanie książek i gry planszowe.
Karolina Dymkowska-Kleina
Ukończyła psychologię na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Koncentrując się na widzeniu jednostki w otaczającym ją świecie odbyła Kurs Terapii Systemowej przy Wielkopolskim Towarzystwie Terapii Systemowej w Poznaniu, Studia Zawodowe Coachingu. Jest w trakcie całościowego czteroletniego szkolenia w zakresie psychoterapii dzieci i młodzieży organizowanego przez Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodek Regeneracji w Warszawie.
Od wielu lat pracuje w Dobrym Przedszkolu i Kropka wspierając dzieci, rodziców oraz nauczycieli. Współpracuje z Poradnią Psychologiczno-Psychoterapeutyczą prowadząc konsultacje rodzicielskie. Ponadto pracuje terapeutycznie z dziećmi i nastolatkami do 15 r.ż.
Pracuje w orientacji systemowej i psychodynamicznej. Na dziecko patrzy przez pryzmat trójkąta: Rodzic – Dziecko – Placówka (przedszkole, szkoła). Wspiera rodziny w radzeniu sobie z trudnymi sytuacjami wychowawczymi, zajmuje się poradnictwem psychologicznym, doradztwem, coachingiem rodzicielskim oraz psychoedukacją.
Prywatnie doświadczona i kochająca mama dwojga dzieci. W wolnym czasie uwielbia pływanie, spacery, dobry film i książkę.
Agnieszka Kaczmarek
Pedagog specjalny, terapeutka relacyjno-rozwojowa, psychoterapeutka w trakcie szkolenia. Wykształcenie zdobyła na UAM kończąc studia magisterskie z zakresu pedagogiki specjalnej. Jest certyfikowaną terapeutką relacyjno-rozwojową. Swoje kompetencje poszerza będąc w trakcie akredytowanego kursu psychoterapii, prowadzonego przez Wielkopolski Instytut Psychoterapii Dzieci Młodzieży Rodziny w Poznaniu.
Doświadczenie zdobywała pracując w szkole specjalnej a także przedszkolach zarówno prywatnych, jak i systemowych. Aktualnie jest nauczycielem wspomagającym, pedagogiem specjalnym i terapeutą w przedszkolu. W swojej pracy kieruje się przekonaniem że podstawą wszelkich oddziaływań terapeutycznych jest relacja.
Magdalena Kazura
Fizjoterapeutka (absolwentka studiów magisterskich Uniwersytetu Medycznego im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu), terapeutka koncepcji neurorozwojowej NDT – Bobath oraz Integracji Sensorycznej. Diagnosta metodą Prechtla oraz HINE (Badanie Neurologiczne Niemowląt Hammersmith).
Od 5 lat specjalizuje się w pomocy najmłodszym pacjentom zmagającym się z chorobami neurologicznymi, genetycznymi, ortopedycznymi oraz spektrum autyzmu. Charakteryzuje się nastawieniem na terapię funkcjonalną, optymalnie zmieniającą się do potrzeb Dziecka i Rodziny. Swoje życie zawodowe od 2018 roku dzieli między Polskę, a Francję, dzięki czemu świadczona przez nią terapia oparta jest na najnowszych, europejskich standardach fizjoterapeutycznych.
Prywatnie pasjonatka podróżowania oraz rozwoju osobistego.
Joanna Kozłowska
Psycholog w trakcie szkolenia z psychoterapii w Laboratorium Psychoedukacji w Warszawie. Ukończyła psychologię na Wydziale Psychologii i Kognitywistyki na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu – specjalność: psychologia kliniczna i psychologia edukacji. Aktualnie pracuje w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, gdzie ma kontakt z dziećmi w wieku przedszkolnym i szkolnym.
Prywatnie uwielbia spędzać czas na świeżym powietrzu, spacerując z psem, najlepiej w lesie. Czas umila sobie dobrą lekturą.
Weronika Łepkowska
Pedagog specjalny, terapeuta ręki i trener TUS, ukończyła studia na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz studia podyplomowe z pedagogiki specjalnej, jest w trakcie studiów psychologicznych. W swojej pracy wspiera rozwój poznawczy dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Jako pedagog korzysta z licznych metod rozwoju dzieci takich jak: metoda dobrego startu, Symultaniczno – Sekwencyjna metoda nauki czytania czy metoda krakowska. Nieobce są jej również alternatywne formy komunikacji takie jak PECS czy Mówik, opiera się na nurcie porozumienia bez przemocy i podążania za dzieckiem.
W wolnych chwilach spędza czas na wodzie zarówno w żaglówce jak i w basenie.
Angelika Paszkowska-Basiak
Wspiera dzieci w trudnościach w jedzeniu takich jak wybiórczość pokarmowa, prowadząc zajęcia terapii karmienia.
Wiedzę potrzebną do pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi zdobyła kształcąc się na pedagoga specjalnego na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, jak również pedagoga edukacji wczesnoszkolnej, co pozwala jej pracować z dziećmi w ramach wsparcia pedagogicznego w trudnościach w uczeniu się.
Jest również socjoterapeutką i promotorką zdrowia, która w pracy wspiera działania rodziców dzieci młodszych z trudnościami w jedzeniu. Swoją wiedzę na temat żywienia dzieci i trudności związanych z tematem karmienia pogłębia na szkoleniach i konferencjach.
Pomaga również dzieciom w procesach adaptacyjnych prowadząc zajęcia rozwojowe dla najmłodszych. W swojej pracy wykorzystuje też doświadczenie bycia tutorem grup dzieci uczących się w trybie edukacji domowej, przez co bliskie jest jej niekonwencjonalne podejście do uczenia się. Dodatkowo jest wykładowczynią i prowadzącą spotkania edukacyjne dla rodziców, gdzie z pasją przekazuję wiedzę kolejnym przyszłym pedagogom i opiekunom.
Karolina Piotrowska
Ukończyła studia psychologiczne na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu. Posiada przygotowanie pedagogiczne, jest certyfikowanym trenerem umiejętności społecznych i terapeuta ręki.
Swoje doświadczenie zdobywała pracując w przedszkolu i szkole oraz odbywając wolontariat w środowiskowym domu samopomocy. Od kilku lat pracuje z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz z dziećmi neurotypowymi.
W swojej pracy kieruje się indywidualnymi potrzebami i możliwościami każdego dziecka. Skupia się na nawiązaniu pozytywnej relacji i stara się aby terapia łączyła pokonywanie trudności, rozwój i zabawę.
Prywatnie kocha podróże, długie spacery po lesie i gotowanie.
Karolina Przychodzeń
Wykształcenie zdobyła na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu. Ukończyła również liczne kursy oraz studia podyplomowe.
Jest logopedką, pedagogożką specjalną oraz specjalistką w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Certyfikowana trenerka TUS oraz terapii ręki. Obecnie intensywnie rozwija się w dziedzinie logopedii – terapii miofunkcjonalnej.
Od 8 lat pracuje jako terapeutka z dziećmi z ASD oraz innymi zaburzeniami rozwoju, zdobyła duże doświadczenie we wprowadzaniu alternatywnej komunikacji AAC. Pracowała z dziećmi od 2 do 14 roku życia na różnym poziomie funkcjonowania. W trakcie terapii często wykorzystuje techniki pamięciowe, koncentracji oraz szybkiego czytania, stawia na funkcjonalność oraz wykorzystuje autorskie pomoce edukacyjne.
Prywatnie jest pasjonatką kuchni orientalnej, kocha zwierzęta i aktywnie spędzony czas.
Natalia Różycka
Absolwentka filologii polskiej ze specjalnością logopedyczną. Prowadzi terapię mowy i komunikacji. W swojej pracy dba o holistyczne podejście do pacjenta, uwzględniając w procesie terapeutycznym rolę rodziny. Chętnie wprowadza do terapii elementy alternatywnej i wspomagającej komunikacji, wykorzystując ją jako środek sprzyjający rozwojowi mowy i/lub będącym narzędziem codziennego wyrażania potrzeb.
Nieustannie dba o swój rozwój zawodowy. Ukończyła kursy w zakresie systemu Makaton, PECS (I stopień), dodatkowo odbyła szkolenia dotyczące terapii mutyzmu, dziecka z ASD, sensoryki oraz narzędzi KOLD, KORP, KOGS, KOSF.
W wolnym czasie łapie wiatr w żagle i wsłuchuje się w dźwięki przyrody.
Magdalena Samojedny
Neurologopeda kliniczny, terapeuta wczesnej interwencji logopedycznej, logopeda. Wykształcenie zdobyła na Uniwersytecie Marii-Curie Skłodowskiej w Lublinie oraz na Uniwersytecie Medycznym we Wrocławiu. W swojej pracy zajmuje się diagnozą i terapią logopedyczną i neurologopedyczną m.in. dzieci z wadami wymowy, opóźnionym rozwojem mowy, ze spektrum autyzmu, zaburzeniami neurologicznymi czy zespołami genetycznymi.
Terapię logopedyczną traktuje bardzo szeroko, wykorzystując rozmaite nowoczesne techniki, które są nie tylko atrakcyjne dla Dziecka, ale również przynoszą rewelacyjne efekty terapeutyczne. Bardzo ważne jest dla niej indywidualne dobieranie metod terapii do potrzeb dziecka. Wspiera dzieci w ich rozwoju, podążając za nimi z szacunkiem, empatią i zrozumieniem.