O niepowodzeniach szkolnych mówi się wówczas, gdy istnieje rozbieżność między możliwościami dziecka, jego umiejętnościami i nawykami, a tym czego oczekuje szkoła i owiana złą sławą podstawa programowa.

Przyczyny występowania trudności i niepowodzeń szkolnych badane są nieustannie. Tematem tym zajęci są nie tylko specjaliści i nauczyciele, ale też rodzice, którzy na siebie biorą ciężar związany z codziennym wsparciem swojego dziecka.

Niepowodzenia w nauce mogą przydarzyć się każdemu dziecku. Ważne jest to, aby je rozpoznać, przyjrzeć się przyczynom (zwykle jest ich kilka) i zaplanować pracę z dzieckiem i rodziną.

Dla kogo?

Zajęcia kierowane są do dzieci szkolnych, które przejawiają trudności w poradzeniu sobie z wymaganiami szkoły. Trudności szkolne to nie tylko dysleksja, dysortografia, zaburzona sprawność grafomotoryczna, obniżona percepcja wzrokowa, słuchowa, przestrzenna czy osłabiona koordynacja wzrokowo-słuchowa. To także praca w obrębie wzmocnienia pamięci, wsparcia dziecka i pokazania mu skutecznych technik uczenia, wzmocnienie motywacji do nauki, a także zaopiekowanie się często pokiereszowanym przez szkołę poczuciem własnej wartości młodego człowieka, które jest kluczem do sukcesu.

Cel zajęć?

Finalnym celem diagnozy trudności i niepowodzeń szkolnych jest stworzenie szczegółowego planu działania na najbliższe miesiące, który w cyklu pracy może być zmieniany i dostosowywany do aktualnych potrzeb dziecka.

Celem zajęć jest wzmocnienie tych obszarów, które są osłabione w obszarze intelektualnym, motywacyjnym, emocjonalnym i społecznym.

Praca z trudnościami szkolnymi w naszej poradni

Za główny cel stawiamy sobie to, aby zajęcia, jakie oferujemy dzieciom były zindywidualizowane nie tylko pod kątem wzmacnianych obszarów, ale także indywidualne pod względem zainteresowań dziecka i jego mocnych stron.

  • Odchodzimy od nudnego siedzenia nad kartką z ołówkiem u boku.
  • Pracujemy nad motywacją dziecka i tym, aby myślało o sobie „jestem dobry”.
  • Wymagania i oczekiwania szkoły potrafią mocno zaburzyć rodzinny komfort, dlatego wspieramy również rodziców.

Jeśli wymaga tego sytuacja nasz psycholog kontaktuje się ze szkołą i nauczycielami, aby wsparcie było kompleksowe, a zalecenia w opinii nie stały się tylko pustymi zdaniami na papierze.